Jak udržet gastro provoz na nohách i v časech pandemie?
V současnosti čelíme velké výzvě, která nás neohrožuje pouze na zdraví, ale ohrožuje i naši práci nebo samotné podnikání. Nacházíme se v situaci, kdy těžké časy dokáží přežít jen ti, kteří jsou buď dostatečně připraveni, nebo ti, kteří i v době pandemie, jaké čelíme dokáží najít způsoby, jak přežít. Je jasné, že strategické cíle pro současnou pandemickou krizi neobsahuje ani podnikatelský záměr kavárna. S takovou situací prostě ještě loni nikdo nepočítal. Poradíme vám však, jak podnikání udržet při životě i v takových časech!
Na co si dát pozor?
Není žádným tajemstvím, že země nejen v Evropě, ale i po celém světě přistupují k opatřením, jejichž výsledkem je to, že se gastro provozy v našem okolí zavírají za účelem eliminování možnosti šíření viru. Avšak v našem okolí nemusí dojít až k tomu, že se provoz zavře úplně. Může fungovat i nadále, je však důležité dodržet všechna přísná opatření. Mnoho gastro provozů vsadilo na donášku jídla až domů. Je však důležité, aby zákazníci věděli, že je i tato provoz otevřená, proto je důležité jim dát o tom vědět. V krizových dobách je důležité se zákazníky správně komunikovat. Gastro provoz by měla však být seznámena se všemi kapacitami, které má. Kromě donášky jídla do domu má mnoho společností i otevřené okno, přes které je možno jídla z nabídky vydávat. To samé platí i o nápojích. Některé restaurace také rozšířily svou nabídku i na to, že do své nabídky zavedli možnost načepovat nápoje, které vám s jídlem přivezou až domů. Je však důležité vybrat si způsob, jakým bude donáška k zákazníkovi dovezena. Existuje mnoho platforem, které se vám postarají o dopravu. Je však třeba zohlednit i to, že tento způsob je o něco finančně náročnější než mít svůj vlastní rozvoz.
Jak navrhnout strategii s přihlédnutím na současnou situaci?
Pokud se chystáte přehodnotit strategie, které vám pomohou současnou situaci přežít, nezapomeňte je zahrnout do vašeho podnikatelského plánu. Tento dokument vám pomůže ustát jakoukoli náročnou situaci. Podnikatelský záměr je opravdu důležitý, proto jej během této neočekávané situace pozměňte. Na stránce http://www.ikelp.cz/ najdete doporučení na to, jak by měl správný podnikatelský záměr kavárna v těchto časech vypadat. Se správným přístupem i vaše gastro provoz přežije tyto náročné časy!